[ En Utmaning till er läsare ]

läste denna artiklen i Aftonbladet och blödig som jag e fastnade jag för denna lilla kille som kämpar så med sin
elaka sjukdom.Så varaför inte! utmana er läsare här att skicka ett kort till honom.Vissa kanske tycker de e trams ,skit samma 7 kr (tror jag de e till kanada ) har jag råd att lägga :)
UTMANING att skicka ett kort till Shane


När Shane Bernier var fem år fick han veta att han hade leukemi. Till sin sjuårsdag önskar han sig en plats i Guinness rekordbok och vädjar till världen om grattiskort.
Foto: PRIVAT

Shane önskar sig 350 miljoner kort

Hjälp cancersjuke Shane hamna i Guinness rekordbok
LONDON.
Varför nöja sig med ett grattiskort på sjuårsdagen? Cancersjuke Shane siktar på 350 miljoner.
  Nu kan du hjälpa honom att hamna i Guinness rekordbok.
  

Så hjälper du Shane ta rekordet


Hit skickar du ditt kort:
Shane Bernier
PO Box 484
Lancaster, Ontario
K0C 1N0
Kanada


   Shane Bernier, från Lancaster i Kanada, var bara fem år när han fick beskedet att han drabbats av akut lymfatisk leukemi.
  Denna form av blodcancer brukar gå att bota. Redan efter en månads behandling var Shanes blod fritt från cancerceller, men i juni 2006 drabbades han av ett återfall. Nu kan han tvingas till en benmärgstransplantation.
  Som tur är har Shane inte tid att tänka på den svåra sjukdomen. Han har fullt upp med annat ? som att läsa alla kort som strömmar in till familjens hem.
  
?Det gör honom lycklig?
  Den 30 maj fyller pojken sju och då vill han ha en plats i Guinness rekordbok. En stiftelse har hjälpt honom att skapa en egen hemsida, där han vädjar om kort från hela världen.
  ? Det gör honom lycklig och då spelar det ingen roll att det tar mycket tid att öppna alla kuvert. Vardagsrummet, matsalen, överallt står lådor med vykort, säger Nathalie Bernier, pojkens mamma, till Ottawa Citizen.





Här e tvåkort som har postats idag till ett till Anders lille bror och ett till min morbror som båda
fyller år i morgon
image100

Ha de gött gott folk vi hörs en annan dag  :) :)

Kommentarer
Postat av: Ita

Jag läste om honom i tidningen, och nu när du ger mig denna utmaning så kan inte jag heller låta bli... Ett kort kommer från mig.

2007-05-08 @ 17:00:28
Postat av: Annika

Läste om den lille killen i tidningen.Så varför inte göra honom glad?Blir till att knåpa ihop ett kort till honom...Dina båda kort är jättefina.Kram Annika

Postat av: Malin

fina kort du gjort - och utmaningen hänger jag såklart på! ska göra ett litet grattiskort till killen. *kram* du är en go tjej!

2007-05-08 @ 21:09:05
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Malin H

Absolut!
Har många patienter på min avdelning med samma diagnos...dom är tappra de små liven!
Kram

2007-05-08 @ 23:24:35
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: Erica

Även jag hänger på utmaningen såklart. Jätte fina kort du gjort :0)Kram Erica

2007-05-09 @ 08:09:01
URL: http://ericasscrap.blogg.se
Postat av: Anzan

Såklart man hoppar på det!! Jag ska göra ett kort till Shane i veckan och skicka!! Fint att du lägger ut det på din blogg - och tack för din kommentar i min ;) *kram*

2007-05-09 @ 11:28:57
URL: http://annalennstrom.blogg.se
Postat av: Kicki

Vilken superbra ide. Den utmaningen hänger jag gärna på.
Fina scrappingkort, gillar den med igelkotten.
/Kicki

2007-05-10 @ 10:36:02
URL: http://gosemose.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback